söndag 11 maj 2014

Nyinramade affischer

Jag har två reklamaffischer som enligt uppgift skall vara från 1947. De har jag planerat att ha i hallen - den delen som är tapetserad. Jag har bara haft dem i clipsramar vilket inte ser så tjusigt ut. Ville även ha passepartouter på dem.
    Så för två veckor sedan beställde jag i en rambutik ramar till dem som skulle vara i ljus valnöt. På provbiten såg det ut precis som teak, men när jag väl fick dem så var de mörkare. Det kunde variera i färg sade innehavaren när jag beställde dem.


Resultatet blev väl OK ändå, även om effekten med en vit och en svart passepartout inte riktigt kom till sin rätt när träet var mörkare än jag tänkte mig.
    Tyvärr är bilderna inte så bra pga att jag inte har något fönster i hallen, men jag tror att det framgår hur det ser ut ändå. Att ramarna skulle sitta ovanför varann var inte självklart från början, men nu tycker jag att det blev en bättre lösning!


Ett gammalt paraply i paraplystället, och en matta på golvet och denna delen av hallen är komplett. Den andra delen kommer snart att kompletteras också.
    Listan över vad som skall göras i lägenheten krymper! Fast nog kommer jag att ändra saker efter hand också, även när den ser klar ut. Jag hade tänkt mig en vävd matta som är tunnare än en trasmatta och tätare vävd. Dessutom vill jag ha en svart sådan, men trots letande på nätet har jag inte hittat några sådana!

Inga kommentarer: