onsdag 5 februari 2014

Liten svart Caolina

Då har man skaffat ännu en vas i den finfina serien av Gunnar Nylund. Denna gången blev det minsta storleken av den svarta varianten. Dessa finns bara i svart och vitt och i tre storlekar.
    Den mellanstora svarta på bilden hade jag förut. Jag har aldrig sett någon uppgift om vilket år dessa kom till första gången, men mitten av 50-talet känns rimligt!


Och här har vi alla fem modellerna jag har totalt samlade på en bild. Som mycket annat så är de extra fina i grupp!
    Alla dessa är förstasortering förstås. Tre av dem har jag betalat ganska mycket för, och de andra två lite mindre. Att fynda dem billigt på loppis vore önskvärt, men då fick man leta i evighet!


Snart kanske ni även kan få se den stora modellen i svart. Jag kan fixa en billigt som inte är i toppskick. Vore kul att ha innan den dyker upp i bra skick.
    Dessa skall få plats i hallen på hallbyrån. Jag hade dem i stringhyllan förut, men när både gäddgapsvaserna och Pungovaserna står där så blir det lite för mycket av det goda på samma ställe!

1 kommentar:

DeBeer sa...

Så snygga de är i grupp!!! Happy hunting :-)