tisdag 17 december 2013

Retrobloggarnas julkalender - lucka 18

Pga teknikstrul och mörk årstid så har det inte blivit så många inlägg här på senaste tiden. men jag har flera fina saker att visa!
    Börjar med några nya ting blandat med lite julkänsla! Trots att jag inte har så många julsaker.


Lumas ljusbukett står här på ett litet trebent bord av teak med stenskiva. Den stod förut i föräldrahemmet och har ursprungligen varit min mormors, men nu står den hos mig.
    I hörnet där den står nu skall jag sedan ha en Monstera Delicosa av större modell, och om det exemplaret jag skaffar inte är riktigt så stor som jag vill ha den så kan den få stå på detta bord tills det växer till sig.


Bordet är gjort av AB Glas och Trä i Hovmantorp. Vanligtvis ser man mest speglar från denna firma, men sådana här gjorde de tydligen också!
    En gissning är att bordet tillverkades omkring 1960.


Lägger även in en bild på min ljusstake av BMF Nagel som har fått några fler moduler. Nu är jag nöjd med storleken så den blir nog inte större.
    Jag har normalt svarta ljus i, men jag hittade smala röda och gröna ljus på en loppis i helgen, och det passar ju bra med tanke på årstiden!


Tidigare inlägg i adventskalendern kan ni se här:

Lucka 1    Tant Emmas bravader, och La mômes old fashioned
Lucka 2    H55
Lucka 3    Fina fyndet
Lucka 4    Gilas grotta
Lucka 5    Porslinan
Lucka 6    Mawintage och Prylodesign
Lucka 7    Allt det gamla goda
Lucka 8    Pensionat Granath
Lucka 9    Retrolux, och Re-DiZaIn
Lucka 10  Undantaget i Hulebäck
Lucka 11  Audrey Fenns fina
Lucka 12  Retro-Tokig
Lucka 13  Heja Ida
Lucka 14  Jag, en Loppista
Lucka 15  Teak och orkidéer
Lucka 16  Porslin och nostalgi, och 50-tals keramik
Lucka 17  Ljuva 50-tal

Och i morgon är det Precis en sån som visar innehållet i lucka 19!

3 kommentarer:

precis en sån sa...

Mycket snyggt bord och buketten ovanpå går ju inte av för hackor den heller!

Anna sa...

En Luma ljusbukett vill jag också ha! Så stämningsfull!

Unknown sa...

Jag har ett likadant bord, men med längre ben :)