torsdag 20 juni 2013

Ny Gustavsberg Selecta

Min samling av Selecta har nyligen utökats! Det är Berndt Friberg som har formgett dessa stengodsföremål på Gustavsberg.
    Jag har ett antal olika förut, men denna hade jag inte sett i denna färgen förut. För jag samlar bara de turkosa med vissa mörka inslag.


Jag har skrivit det förr, men det verkar inte finnas någon som känner till hur många olika det finns i serien, men jag vet att det finns minst tolv st.
    Många har ett nummer i botten som står för delens nummer i serien, och på denna står det 4.


Jag känner till ytterligare en del som jag inte har, men den bör gå att hitta för jag har sett flera bilder på den. Klicka här så ser ni hur den ser ut. Den är nr 8 i serien.
    Tipsa gärna om ni ser den någonstans! Fast inga fantasipriser! Detta är en relativt billig serieproducerad serie. Några hundralappar får den kosta.

Inga kommentarer: