lördag 8 juni 2013

Nostalgifestivalen

I år var det tionde året som Nostalgifestivalen i Vårgårda anordnades. Jag tror att jag har varit där alla gånger utom en då det var någonting annat på gång samtidigt. Mycket fina bilar, mycket folk och många säljare av retro/nostalgiföremål.
    Mycket av grejerna var det rockabillystil på, men jag hittade en del som passade mig också. Speciellt besticksfynden! Köpte även några vykort, och lite annat som inte passar in här.


Tre teakgalgar till - 15 kr/st. Även en dansk pepparströare i teak för bara 30 kr. Kan det vara Quistgaard tro? Den röda fugaskålen bytte jag till mig mot två saker som jag hade köpt för en femma styck. jag känner han som hade den och har letat efter saker som han gillar.
    Två mindre lampkupor för en tjuga styck med tyg som ser finskt ut. Kommer kanske att leta efter en lampa som dessa passar på och sälja den sedan, men man hoppas ju alltid att någon vill byta istället. 20 kr/st för dessa.


Ja, faktiskt så blev det en bunt Sorayabestick också. Jag hade bara tänkt att ha fyra av varje först, men eftersom dessa bara kostade en femtiolapp styck så siktar jag nu på sex av varje.
    Saknar främst smågafflar nu! Dessa finns i två storlekar förutom matgafflarna. Leta gärna åt mig så köper eller byter jag!


Mer bestick, och dessa är väl fina! Jag hade bara en liten gaffel förut (en av de fem på bilden) och trodde att de var danska eller norska, men ser nu på märkningen på vissa av besticken att de visst är svenska!
    "Stainless Sweden" står det på matbesticken, men på såssleven står det "Swedish Manor co", och på tången hittar man texten "Stainless Wallin Sweden". Synd att det bara var tre knivar...

Inga kommentarer: