tisdag 11 juni 2013

Bytt bytt

I helgen fick jag besök av en annan samlare av fina ting som tillfälligt var i stan. Vi hade bestämt ett byte för ett bra tag sedan, men eftersom han skulle hit denna helgen så skickade vi inte grejerna - det är hemskt synd om något fint går sönder i frakten.
    Så samlingarna kompletterades på flera områden! Riktigt kul med byten, och jag kom undan med att bli av med några dubbletter bara! :)


Minsta Kågekrukan! Hade inte den storleken förut. Nu saknas bara den alla största av de fem storlekarna. Och fem Spectra kaffeskedar. Vi bestämde detta byte innan jag köpte de tolv, så nu har jag 17 sådana!
    I Gustavsberg Colorado blev det tre mörkgröna skålrikar. Hade bara en, men för många vita, så vi bytte rakt av. Och två löksoppskålar med lock. Riktigt kul att äntligen få in en mörkgrön komplett! Hade bara några lösa lock i den färgen förut. Så om någon har skålar utan lock i den färgen så är jag spekulant! Hade tänkt att ha fyra av varje färg där, men de andra färgerna har jag fyra av nu förutom vita. Där har jag några skålar men tyvärr inte ett enda lock!. Mycket intressant med sådana för mig!


Och samlingen med mörkt rökfärgat glas från Reijmyre av Tom Möller fick en bra tillökning! Den i mitten och den högra är helt säkert Toms, men den vänstra är mer osäker. Men för säkerhets skull tog jag med den också. Inte kul om man nobbar och sedan hittar bevis för att den är i samma serie.
    Nu har jag fått ihop en hel del olika föremål i Pavane och Yoba-serierna. Ett inlägg med bilder på hela samlingen kommer så småningom!

1 kommentar:

DeBeer sa...

Omfördelning av resurs är det bästa vi vet ;-D