torsdag 21 februari 2013

Älvsjömässan - bilder

Nu har redan alla hunnit visa bilder från mässan och många av bilderna har samma motiv som jag tog. Så jag försöker visa andra bilder istället.
    Jag skriver inte så mycket text eftersom jag har lite dåligt med tid. Men fråga gärna om det är något speciellt som du undrar.


Rörstrand Caolina, men jag gillar en annan form bäst. Såg inga sådana dock.


Riktigt fin konst! Kurt Burström 1953 stod det på lappen. Det stod även 6.500 kr.


Industrilampor är fortfarande populära.


Denna gillade jag verkligen! Konstnären är Nils Wedel som bl a har gjort en väggmålning på Valhallabadet i Göteborg.


Wegners skrivbordsstol är en möbelikon som man gärna hade haft hemma!


Ljusstaken borde ha Jens Quistaard som formgivare.


Här var det kontraster minsann! Olle Baertlings målning mot det övriga av betydligt äldre datum.

3 kommentarer:

Gunilla sa...

kul med lite andra bilder. Känns inte som vi har på samma mässa. Har helt missat detta. Kul att se!

Lybtar sa...

Skrivbordsstolen är så jäkla läcker.
Vi får väl hålla utkik efter en likadan tavla på loppis, då¨kostar den förhoppningsvis 65kr och inte 6500 :)

Anonym sa...

Snygga tavlor. Både Burström och Wedel tillhör mina favoriter. En exakt likadan Curt Burström såldes på Metropol i höstas för 2.000. Kanske har någon handlare lagt på sin provision... Själv har jag köpt liknande tavlor från 50-talet av honom för ca 100 - 200 kr.
// Lars