lördag 14 april 2012

Gröna fugaskålar

Idag besökte jag Skaramässan. Jag hade inte varit där förut och de öppnade igår. Och det var nog så att det jag var intresserad av såldes då, för jag köpte endast en grön fugaskål - den största till höger. Ovanlig form på den också!
    Det finns fem färger på fugaskålarna. Klar, rökfärgad, blå, röd och grön. Men i många beskrivningar har man missat att ta med de gröna, och jag har hört flera antikhandlare som inte vet att det finns sådana!


Jag vet inte varör de gröna är så ovanliga, men färgen är lite i blekaste laget jämfört med de röda och blå. Det fanns två till hos en annan säljare, men där var priset betydligt högre. Jag betalade 130 kr för denna.
    En grön ishink hade varit kul att hitta! Jag har en extra metalldel så den behöver inte finnas med. Ni som jag brukar byta med kan ju hålla utkik!

4 kommentarer:

Allt det gamla goda sa...

vad är det för underlag? har du köpt fototält? snygga fugaskålar, de hade man gärna haft. är de liksom blågröna, som de jag samlar på?

form55 sa...

Underlaget är ett obegagnat akvarellpapper - det enda större vita papper som jag hittade. Ljuset kommer från köksfönstret. Jag tycker att de är ljusare gröna utan något blått, så turkosa är de inte.

Katrin sa...

Man lär sig alltid något nytt genom att läsa bloggar...
Jag hade inte en susning om att det fanns gröna Fuga.
Imponerande samling!

trillivippa sa...

Tycker att den här gröna färgen var väldigt snygg, och av de färger som Fugorna finns i är det här klart en favorit!
Ska hålla utkik efter en ishink åt dig.