onsdag 9 november 2011

Utmaning: Visa det hemskaste du har

Nu har femtiotalsjakten utmanat andra bloggare om att visa något man skäms över att man har, fast man gillar det. Och då har jag en sak i stringhyllan som jag inte har visat förut och som många nog tycker både är en smula etiskt och estetiskt tveksamt.
    Kanske är det en askkopp eller så är det bara en skulptur. Ett jaktflygplan i blank metall med en rysk touch på formgivningen. Förmodligen inte så gammal och nog inte av svensk tillverkning. Snygg eller hemsk?

8 kommentarer:

khina sa...

jag tycker att den va läcker, men det är väl för att jag har en förkärlek till det lite udda!

Allt det gamla goda sa...

jag tyckte den var häftig! vi tänker oss att den stått på ett jakarandaskrivbord i ett direktörsrum på SAS en gång i tiden..

petrogylv sa...

Den kan väl inte vara din fulaste sak, den är ju hur läcker som helst

Rexxie sa...

Njae, något direktörsrum på SAS tvivlar jag på; det ser ut som en Mikojan-Gurevitj MIG-21 så snarare en rysk officersmäss...

TUSEN VASER sa...

Häftig design! Hur länge har du haft den?

form55 sa...

Det som är fulare har jag gjort mig av med. Denna har jag haft ett år tror jag.

trillivippa sa...

Tycker att det här var en riktigt stilren och snygg inredningsdetalj, absolut inget att skämmas för. :)
Så synd att jag inte kunde ta mig till Retromässan idag. Hoppas du hittade något fint där!

Anonym sa...

En liknande grej har jag en gång sett hos en pilotänka i Polen. Hennes make hade fått den för något uppdrag han utfört åt armén där.