onsdag 3 augusti 2011

Fina fisken

Denna fisk i teak köpte jag för någon vecka sedan. Den hade en ryggfena som var skadad så idag på rasten på jobbet sågade jag bort resterna, filade och sandpapprade och jag tror att den faktiskt blev ännu snyggare efter det.
    Jag vet inte vem som har tillverkat eller när. Kanske är den nyare än man tror, men den är fin ändå.



Samlade ihop några saker med fiskmotiv till en temabild. Den svarta fisken till vänster är från FEJ och vasen till höger är gjord av Stig Lindberg.
    Kanske har jag något mer med fisk på, men just nu kan jag inte påminna mig det.

6 kommentarer:

Lybtar sa...

Fin fin fisk får jag säga. Det är inte alltid man kan "reparera" sina fynd. Mycket svårare när det kommer till porslin.

Ann-Charlotte sa...

Kul när man kan reparera sina fynd själv. Har aldrig förut sett en teakfisk.

Allt det gamla goda sa...

trevligt fiskstilleben! idag såg jag ett orup-aktigt glas på loppis och tänkte på dig. jag hade ju känt igen strikt och party, men det här kändes besläktat. synd att jag inte kan mer om glas..

Yvonne sa...

Å vad fina!!!
Tänk att fiskar som inte är så söta i verkligheten, blir så himla söta när de avbildas!? Jag är nog lite svag för fiskföremål trots allt... :)

Lilladockan sa...

det blev ju hur bra som helst! jättefin! dock måste jag säga att den där svarta firren definitivt var min kopp av te. hoppas att jag snubblar över en sådan någon gång.

Eli sa...

Snygg teakfirre! Händigt av dig att förbättra den!