måndag 8 augusti 2011

Drömbilen

Skall nu för omväxlings skull visa min drömbil. Nej - jag har inte köpt någon sådan, och vinner jag inte en massa pengar så lär jag aldrig bli ägare till en sådan heller. Man får lägga upp ett par miljoner så billig är den knappast. Men vilka linjer! Helt fantastisk!
    Det är alltså en Mercedes 300 SL Roadster som gjordes mellan 1957-1963. Innan dess gjordes en variant med måsvingedörrar som är ännu dyrare - 5-7 miljoner har jag sett summor för en sådan. Men denna tycker jag faktiskt är snyggare.




Men jag har i alla fall ett original reklamblad för bilen! Det är väl det närmaste jag kan komma att äga en sådan - om det inte gäller en modellbil.

3 kommentarer:

Helena sa...

Wow! Jag förstår att du suktar efter en sån. Får lite känslan av en äldre James Bond-film när jag tittar på dina bilder! Riktigt snygg!

Herr Movarp sa...

Den var grym, det måste jag hålla med om! Som du säger lär man väl aldrig kunna få råd med en sån bil, men man kan ju drömma :-)

Gila sa...

Drömma kostar ingenting. Den var snygg, särskilt i rött!