torsdag 19 maj 2011

Och en Selecta till

Nu duggar det tätt mellan Selectorna! Denna hade jag inte sett innan jag hittade den. Inget fyndpris tyvärr, men jag gillar ju serien och när något dyker upp som man inte har sett förut så får man slå till.
    Inte heller denna är märkt med något objektnummer. Höjden är 15 cm och de är bara de turkosa som jag samlar på. Serien verkar inte vara så känd att någon vet hur många föremål som ingår.
    Ett visst släktskap med Stig Lindbergs "Vitrin" tycker jag mig ana, men som jag tidigare har skrivit så är det Bernt Friberg som står bakom denna serie.

Fler delar i serien hittar du här!

2 kommentarer:

LOPPISTAN sa...

Väldigt fin glasyr. Och formen på den här var ju något utöver det extra. Grattis!

form55 sa...

Tack! Annars verkar inte många uppskatta stengods. Det blir knappt några kommentarer när jag visar sådant!