måndag 23 maj 2011

Mer BMF

För drygt en vecka sedan hittade jag en av de äldre Nagelmodulerna på loppis för 100 kr. Och man kan ju inte bara ha en sådan, så jag fick inhandla tio till från Tyskland för samma pengar per styck. I fina svenska antikaffärer tar de runt 250 kr/st.
    Det lär nog bli några till om jag får bestämma (och det är ju bara jag som bestämmer här hemma), så ljusstaken kommer nog bli lite större. Och hittar jag även turkosa ljus i rätt storlek så blir jag jättenöjd! Tipsa mig gärna om ni vet var man kan köpa sådana.


Det blev ett tillfälligt arrangemang på serveringsbordet.


6 kommentarer:

Ulrika på Leta Retro sa...

Oj de är så snygga. Grattis. Jag skulle också vilja ha sådana ljusstakar fast i mässing!

form55 sa...

Du kan ju alltid fråga han som jag köpte mina av. Han säljer på Tradera - sök på Nagel under Antikt så hittar du honom. Han skriver att han har en stor samling sådana, men jag misstänker att han hittar dem billigt i Tyskland och köper för att sälja vidare i Sverige.

Allt det gamla goda sa...

är den modellen den äldre? är den andra modellen nyare, dem som du har massor av och jag har i mässing? det visste jag inte, bra att veta isåfall. jag säger till om jag hittar turkosa ljus någonstans, det kan jag själv också vara intresserad av, turkosa, mintgröna eller gula. du får gärna underrätta mig om du hittar sådana!

form55 sa...

Denna modellen skall vara från 50-talet och den andra från 60-talet. Men det är svårt att få fram exakt när de gjordes.

Fynd Dagboken!! sa...

Kunsthaus eller hur han stavar är antik handlare i tysklad han kommer någon gång om året och handlar på jobbet, han är intresserad av antika saker. Jag har oxå handlat av honom. Mina senast moduler var oxå från en tysk handlare som var i Sverige . Hur ser ljusen ni söker ut?

form55 sa...

Jag vill ha ungefär likadana som de som sitter i min andra Nagelljusttake, dvs de skall smalna av uppåt och vara ganska långa. Fast turkosa då.