söndag 15 maj 2011

Knivställ av keramik och metall

Jag har ett antal olika sådana i teak, men idag köpte jag fyra i keramik. Lite slitna i kanterna, men jag gav inte många kronor för dem. Dessutom syns det knappt för blotta ögat.
    De är omärkta, men jag har för mig att jag har sett dem i någon gammal bok eller Formtidning. Kniven är eventuellt av danskt fabrikat.



Dessa i metall är märkta Gense 18-8. Passar bra till Focus de luxe och eventuellt ingår de i serien.
    Ett mer omfattande inlägg om Focus de luxe finns på planeringsstadiet.


4 kommentarer:

Maria sa...

Båda sorterna vackra. Dom i keramik har jag aldrig sett så dom kändes lite extra.

Allt det gamla goda sa...

man såg nästan att de var gense, känns också som de har släktskap med de konformade ströarna i design av pierre forsell.

trillivippa sa...

De i keramik var verkligne tjusiga, kul med både enfärgade och mönstrade. Och knivställ är faktiskt väldigt smarta tycker jag, konstigt att de inte används så mycket längre. (Ens vid finare tillställningar.)

Jenny sa...

Keramikknivstället har jag ett av ,men i lite andra färger.Lite Stig L fajans över det,men jag vet tyvärr inte heller nåt om ursprung.