lördag 22 januari 2011

Teakskulptur

Dagens loppisrunda genererade inte mycket, men en sak hittade jag som jag gillar! Jag är ju svag för abstrakta eller nonfigurativa skulpturer, gärna i teak. Denna fanns på ett ställe för 20 kr - säkert inget märkvärdigt men väldigt fin tycker jag.
    I botten står initialerna YN inristade (Yngve Nilsson kanske..!). Om någon vet namnet på skulptören så skulle jag uppskatta ett meddelande om detta!



Här tillsammans med en liknanade som jag har skrivit om tidigare här. Helst vill man ha en teakskulptur av Johnny Mattsson förstås!

4 kommentarer:

Clinen sa...

Den var läcker! Känns som en gravid pingvin eller nått. Haha =) Teakfigurer är snygga!

form55 sa...

Jojo, gravid pingvin! Jag har inte tänkt på att den liknar något, men nu när du säger det så...

Lybtar sa...

Klart att det är en gravid pingvin, det ser ju vem som helst :)

trillivippa sa...

Gravid pingvin eller inte, snygg är den oavsett. :) Teak är ett så vackert träslag.